معرفي كارشناس شبكه هاي اجتماعي و مسئوليت هاي آن
كارشناس شبكه هاي اجتماعي كيست؟
كارشناس در هر زمينه اي يعني فردي كه در آن زمينه دانش و اطلاعات كافي براي پيشبرد اهداف مربوطه را دارد. به عبارت ديگر اين فرد يك مرجع نيست بلكه كسي است كه دانش و مهارت كامل در زمينه شبكه هاي اجتماعي را دارد. كارشناس شبكه هاي اجتماعي فردي است كه در حوزه بازاريابي شبكه هاي اجتماعي آموزش ديده و اقدامات لازم را براي ديده شدن برند كاربران انجام ميدهد. يك كارشناس شبكه هاي اجتماعي همچنين ممكن است بر معيارهاي سايت نظارت كند يا با خوانندگان سايت تعامل داشته باشد و مسئول طراحي خلاقانه براي برند هاي متنوع باشد. براي مشاهده ديگر مسئوليت هاي كارشناس شبكه هاي اجتماعي اينجا كليك نماييد.
مسئوليت هاي كارشناس شبكه هاي اجتماعي
- يك كارشناس شبكه هاي اجتماعي بايد مخاطبان هدف هر كانال اجتماعي را درك كند و محتواي متقاعد كننده ايجاد كند كه با مخاطب مورد نظر تطابق داشته باشد و منحصر به تعاملات معمولي هر كانال باشد. كارشناس شبكه هاي اجتماعي همچنين مي تواند مسئول طراحي استراتژي، مديريت جامعه، كارگرداني خلاق، نوشتن كپي، خدمات مشتري و تجزيه و تحليل داده ها را بر عهده بگيرد.
- كارشناسان بازاريابي شبكه هاي اجتماعي مسئول برنامه ريزي استراتژي رسانه هاي اجتماعي هستند. اين برنامه شامل مواردي است كه متناسب با اهداف كلي شركت، تاكتيك هاي استراتژيك براي دستيابي به اهداف و به طور كلي كاوش، آزمايش و بهينه سازي كانال هاي مختلف شبكه هاي اجتماعي متناسب با مخاطبان يك برند باشد.
- كارشناس شبكه هاي اجتماعي ابتدا بايد يك هدف خاص ايجاد كنند و تاكتيك هاي شبكه هاي اجتماعي خود را براي رسيدن به آن هدف هماهنگ كنند براي مثال اگر به دنبال ايجاد آگاهي در بين خريداران جوان هستند ممكن است تصميم بگيرند كه يك برنامه تاثيرگذار در اينستاگرام بسازند. اين برنامه مي تواند شامل كليپ يا نوشتن هرگونه محتواي منحصر به فرد باشد. از اين رو استخدام كارشناس توليد محتوا براي ديده شدن برند بسيار مفيد است.
- بعد از اينكه تصميم به ايجاد برنامه تاثيرگذار در اينستاگرام كردند از آنجا با مخاطبان خود در شبكه هاي اجتماعي درگير ميشوند و اين درگيري موجب مشهور شدن برند و ديده شدن محتوايي مي شود كه با مخاطبان به اشتراك گذاشته شده است.
- همچنين هر كانال الگوريتم و تاكتيك هاي خاص خود را براي بهينه سازي دارد. به اين ترتيب زمان بندي نيز بخش بزرگي از كار كارشناسان شبكه هاي اجتماعي را در بر مي گيرد.
- كليپ هاي تهيه شده به طور منظم در روزها و زمان هاي بهينه در كانالهاي خاص به اشتراك گذاشته مي شوند.
- كارشناس شبكه هاي اجتماعي همچنين بايد نتايج را با رديابي و معيارها و بينش ها در هر مورد اندازه گيري كند. ابزارهاي وجود دارند كه به سنجش نتايج كمك مي كنند تا به راحتي ببينيد كدام كانال ها موثرتر هستند و چه محتوايي بيشترين تعامل را ايجاد مي كند. با اين داده ها كارشناس شبكه هاي اجتماعي مي تواند محتواي جديد را آزمايش كند و پستهاي با عملكرد بالا را بهينه كند.
- برخي از كارشناسان شبكه هاي اجتماعي مسئول استراتژي هاي پولي هستند و بايد در استفاده از ابزارهايي مانند مدير تبليغات فيسبوك ساير گزينه هاي پولي در كانالها باشند كه در اين كار نيز مهارت خاصي كسب ميكنند.
منبع: گويا اي تي
برچسب: